Market Dergisi Ropörtaj

  • 31/07/2014

istanbul Perder Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Ulu'nun Market Dergisi Ropörtajı

 

1.     Öncelikle başkanlığınızı tebrik ederek başlayalım. Yeni dönem tüm PERDER için hayırlı olsun. Yeni dönemde PERDER’i neler bekliyor? Planlamalarınız, çalışmalarınız hakkında bizi kısaca bilgilendirebilir misiniz?

 

Teşekkür ederim. Evet, 28 Mayıs 2014 tarihinde Sapanca Güral Hotel’de yapılan İstanbul PERDER’in 5. Olağan Genel Kurulu’nda tüm katılan üyelerimizin oy birliği ile başkan seçildim. Derneğimize, camiamıza ve perakende sektörüne hayırlı olmasını diliyorum. Bu vesile ile de bugüne kadar, derneğimize başkanlık ve yöneticilik yapmış tüm arkadaşlarıma maddi ve manevi katkılarından dolayı teşekkür ediyorum.

 

Dernekler, üyeleri ile var olan kurumlardır. Biz daha çok kaynaşarak ve dayanışma içerisinde neler yapılabileceğini istişare edip, projelendirerek hayata geçirmeyi planlayacağız. Barışık yaşamaya mesafe koyacak her türlü çalışmadan yana olmayacağız. Henüz yönetimimizle bile ilk toplantıyı yapmadan sizinle bu röportajı gerçekleştiriyoruz. Bu nedenle projelerimizden net bahsedemeyeceğim. Şunu açık söylemem gerek; şahsım olarak uzun yıllardır sivil toplum örgütlerinde başkanlık yaptım. Hiçbir zaman yönetim kurulu üyelerimizle bilgiyi paylaşmadan, çoğunluğun onayını almadan bir projeyi hayata geçirmedim. Bu nedenle sizinle İstanbul PERDER adına ileriki günlerde çok geniş bir söyleşi yaparak değerlendirmelerimizi paylaşabilirim.

 

2.     Snowy Ulu Kardeşler için ilk yarısına yaklaştığımız 2014 yılı nasıl geçiyor? Hedefler, cirolar istenildiği gibi mi?

 

Şirket olarak yıl başında yıl için yaptığımız takvim ve raporlamaya uygun hareket ediyoruz. İlk 6 aylık dönemde mevcut mağazalarımızın hem müşteri sayısı hem de cirosal anlamda büyüme hedefimiz vardı. Bunu gerçekleştirmede başarılıyız. Ancak bu, şube sayımızı artırmada ya da devralmalara kapalı olduğumuz anlamına gelmez. Sistemimize lokasyonumuza uygun her noktayı da bünyemize katmaktan kaçınmayız. Gelişime ve büyümeye açık bir firmayız.

 

3.     Snowy Ulu Kardeşler olarak marka farklılığınızı nasıl oluşturuyorsunuz? Prensipleriniz nelerdir?

 

Biz bir aile firmasıyız. İşimize de bir aile gibi bakıyoruz. Sıcaklığımızı ve misafirperverliğimizi ortaya koyuyoruz. Mağazalarımıza gelen müşterilerimizi evlerimize gelen misafir gibi görüyoruz. Geleneklerimizi yaşatmaya özen gösteriyoruz.

 

 

4.     Sektöre uzun yıllar hizmet veren biri olarak perakende sektörünü değerlendirecek olsanız neler söyleyebilirsiniz? Sizce sektörün en önemli sorunu nedir? Nasıl çözülmeli?

 

Zor, ama bir o kadar da keyifli bir sektörde çalışıyoruz. O zaman bu işi seveceksin, severek yapacaksın. Sevilmeden yapılan hiçbir işte başarıya ulaşma şansın yok. Planlamamızı sağlıklı yaparsak çalışanlarımızı iş ortağımız gibi görür, yerine göre onlara ağabeylik yapabilirsek sorun en kısa yolda çözülür diye düşünüyorum. Elbette zorlukları var. Perakendecilik sektörü kuralsız ve yasasız bir sektör. En kısa zamanda belli kuralları ortaya koyacak bir perakende yasasına ihtiyacımız var.

 

5.     Sektörde var olan satın almalar, el değiştirmeler, büyümeler, geri çekilmeler hakkında ne düşünüyorsunuz? Bu süreçte Snowy Ulu Kardeşler’in izlenimleri neler?

 

Bu, her sektörde olduğu gibi bizim sektörümüzde de olağan bir durum. Ancak ekonomiye, ağır maliyetlere ve acımasız rekabete ayak uyduramayan, alt yapısını ve planlamasını sağlıklı yapamayan bazı şirketlerimizin ya kapanmasına ya da devretmesine şahit olabiliyoruz. Bu, bizim sektörümüzde biraz daha revaçta. Bizim tavsiyemiz, kesinlikle altyapısını güçlendirmeden hareket edilmemesidir.

 

6.      Snowy Ulu Kardeşler çalışanlarıyla birlikte nasıl bir ilişki içerisinde? Özellikle kalifiye eleman sıkıntısı çeken sektörde, siz bu sorunu nasıl aşıyorsunuz?

 

Evet, kalifiye eleman bulmakta zorlanılan bir sektördeyiz. Yetişmiyor, yetiştirmekte zorlanılıyor. Snowy Ulu Kardeşler olarak biz, çalışanlarımızı bir aile bireyi olarak görüyor, onlara aidiyet duygusunu aşılamaya çalışıyoruz. Çalışanlarımızın acılı günlerinde acılarını paylaşıyor, iyi günlerinde de onlarla gülüyor ve mutlu oluyoruz. Bunun da personel sirkülasyonuna engel olduğunu düşünüyoruz.

 

7.     Müşteri memnuniyeti denince akla ne gelmeli? Snowy Ulu Kardeşler müşterilerin beklentilerini nasıl karşılıyor?

 

Daha önce de ifade ettiğim gibi müşterilerimizi, evlerimize gelen misafirlerimiz gibi görmemiz lazım. Biz bunun biraz daha iyisini yapmaya çalışıyoruz. Yoksa fiyat rekabetiyle ya da bol promosyonlarla müşteri memnuniyeti olmuyor. Aslında çok şanslı olduğumuzu ve bazen de müşterinin velinimet olduğunu unutuyoruz galiba. Parasını ya da kredi kartını cebine koyarak alışverişe gelen birini baş tacı yapmamalı mıyız?

 

8.     Büyüme stratejinizi öğrenebilir miyiz? Hedefleriniz, planlamalarınız neler?

 

Snowy Ulu Kardeşler olarak emin ve istikrarlı adım atanlardanız. Mahcubiyetten korkanlardanız. Ama ülke ekonomisine ve istihdama da destek vermek isteyenlerdeniz. Her an şube açmaya ya da devir almalara açık bir firmayız.