Perder Gelişim Platformu ( PGP), İstanbul PERDER Üyelerini Ağırladı.

  • 24/04/2018

Perder Gelişim Platformu, 19 Nisan 2018 tarihinde The Point Hotel’de İstanbul Perder Üyelerinin birinci ve ikinci kuşak yöneticilerini ağırladı. Programın açılış konuşmasını yapan Perder Gelişim Platformu Başkanı Hülya Yeten, İstanbul PERDER Üye firmalarından çalışan profesyonel yöneticilerden oluşan platformun mevcut çalışmaları ve projeleri hakkında bilgi verdi ve toplantıya katılım ve katkı sağlayan İstanbul PERDER Ailesi’ne teşekkür etti.


Sonrasında bir konuşma gerçekleştiren İstanbul PERDER Başkanı Ramazan Ulu, tecrübelerini paylaşmak üzere programa katılan Şölen CEO'su Elif Çoban'a, "Perakende Matematiği" sunumunu hazırlayan PERDER Gelişim Platformu Üyeleri Utku Tanay Ulu ve Dursun Tokgöz'e teşekkür etti. 11 - 12 Aralık 2018 tarihleri arasından gerçekleştirilecek olan Yerli Market Haftası Fuarı ile ilgili çalışmalar hakkında bilgi veren Ulu, programa katılım gösteren üyelere de teşekkürlerini iletti.


Aile şirketlerinde doğru gelişim

Toplantıda ilk sunum, PERDER Gelişim Platformu Üyesi Yasemin Parlak moderatörlüğünde Şölen CEO'su Elif Çoban tarafından gerçekleştirildi.


Şölen'in ilkleri sahiplenen, yenilikçi, genç, cesur, farklı, yaratıcı ve sorumlu bir marka olduğunun altını çizen Çoban, firmanın yönetim yapısını belirlerken güçlerin ayrılığı prensibini esas aldıklarını ve adil ve şeffaf bir yönetim anlayışı benimsediklerini belirtti. Dünyadaki en büyük 500 şirketin üçte birinin aile şirketi olduğuna dikkat çeken Çoban, aile işletmelerinde kurumsallaşmanın, yönetsel sorunları çözmede en önemli etken olduğunu söyledi. Çoban, Şölen'in kurumsallaşma ve Aile Anayasası hazırlık sürecini şöyle anlattı:

 "Biz babalarımızın, kardeşlerimizin yıllarca büyük emeklerle kurduğu bu şirketi sevgiyle daha ileriye taşımamız gerektiğine inanıyoruz. Şirketimizin büyümesi ve modern yöntemlerle kalıcı başarıyı sağlaması için kurumsallaşma çalışmalarımızı 2008 yılında başlattık. Öncelikle kurumsallaşma adına ne yapmak istediğimizi ne yöne doğru gideceğimizi konuşarak, ortak bir karara vardık. 2012 yılında aile anayasamızı tamamladık.  Aile üyeleri olarak hepimizin tek bir amacı vardı ve halen de bu amaç aynı: Şirketin başarılı olması. Geriye dönüp baktığımızda, kurumsallaşmayla ilgili attığımız tüm adımların şirketimize kalıcı fayda olarak geri döndüğünü görmekten son derece memnunuz."

 

"Aile Anayasasının, aile şirketlerinin sağlıklı bir şekilde kuşaktan kuşağa devri ve kurumsallaşma sürecinin başarısı ve sürekliliği için önemli bir rehber olduğunu ifade eden Çoban, "Şölen olarak şirketimizin güvenilir, vizyoner, geleceğe yatırım yapan bir çalışan markası olarak konumlanması, daha iyi anlatılmasını hedefleyen çalışmalar yaptık.  2010 yılında yaptığımız değişiklikle daha kurumsal bir yapı için güçlerin ayrılığı prensibini esas aldık. Aile üyelerimizden çalışanlar ve dışarıdan bizlere katılan sektörde oldukça önemli yeri olan kişilerle yönetim kurulumuzu ve icra kurulumuzu oluşturduk" dedi.


Aile şirketlerine yeni kuşaklar eklendikçe, aile üyelerinin sayısı arttıkça onların şirkette işe alınma kriterlerinin de belirli kurallara bağlanması gerektiğini ifade etti. Şölen'in bugün ulaştığı başarıyı değerlerine bağlı, köklü geçmişe sahip, aile bağları çok kuvvetli bir şirket olmasının yanında fark yaratma tutkusuna bağlayan Çoban, "Sahip olduğumuz ve korumaya çalıştığımız değerlerimizin sektörümüzde güven yarattığını söyleyebilirim. Ayrıca Şölen'in başarılı bir şirket olmasının temelinde yatan olmazsa olmazımız fark yaratma isteğimizdir. Bu istek sayesinde tüm iş yapış şeklimizi sürekli gözden geçirerek ilerliyoruz. Yaptığımız her işe inovatif bir bakış açısıyla yaklaşıyor, başarmaya olan tutkumuzla işimizi yapıyoruz" dedi.



‘Perakende Matematiği' anlatıldı

İstanbul PERDER çatısı altında 2012 yılında kurulan PERDER Gelişim Platformu, 6 yıllık süreçte sektörün bilgi konusundaki eksikliklerinin giderilmesi ve hem İstanbul PERDER hem de sektörün gelişimini sürdürmesi adına gerekli bilgi envanterinin oluşturulması adına önemli çalışmalara imza attı.

Bu çalışmaların son halkası ise perakendecilerin ellerindeki verileri doğru yorumlaması ve gelecekteki yol haritalarını verilere dayalı, ölçülebilir şekilde oluşturulması adına hazırlanan "Perakende Matematiği" konulu özel çalışma oldu.

PERDER Gelişim Platformu Üyeleri Utku Tanay Ulu ve Dursun Tokgöz tarafından İstanbul PERDER üyeleriyle aylardır süren istişarelerle hazırlanan sunum; Gider, Gelir, Kar, Büyüme Borçlanma, Stok,  Kayıp/ Kaçak / Fire, Verimlilik, Market Enflasyonu ve Ciro konu başlıklarında gerçekleşti.

Her bir konu başlığında örneklemelerle doğru sonuçlara nasıl ulaşılacağı, hesaplama yöntemlerini etkileyen tüm unsurlar ve farklı başlıklardaki sonuçların birbirine olan etkisiyle birlikte ele alındı. Sunum esnasında ve sunum sonunda toplantıya katılan İstanbul PERDER Üyeleri'nin görüşleri de alındı.

PERDER Gelişim Platformu Üyeleri Utku Tanay Ulu ve Dursun Tokgöz, İstanbul PERDER Üyeleri'nin verilere dayalı analiz süreçlerinde yol gösterici olmak amacıyla hazırlanan çalışma boyunca kendilerine destek olan üyelere özel olarak teşekkür etti.