İstanbul PERDER Üyesi firmaların SATINALMA YETKİLİLERİ İLK KEZ bir araya geldi...

20 Kasım 2012 salı günü dernek merkezimizde derneğimiz üyesi firmaların satınalma yetkilileri sektörün sorunlarını istişare etmek üzere bir araya geldi.

 

Ağustos 2012 tarihinde kurulan İSTANBUL PERDER GELİŞİM PLATFORMU temsilcileri birçok projeleri hayata geçirmek üzere çalışmalar yapmaktadır.

Daha önceden de aktarmış olduğum 7 projenin üzerine bir yenisi daha eklenerek üzerinde çalışma yapılan proje sayısı 8’e  çıkarıldı.

ÜRETİCİ-PERAKENDECİ işbirliği projesi Snowy marketlerinin İş geliştirme ve pazarlama direktörü Bülent Efe başkanlığında Çağrı Marketleri satınalma müdürü Abidin Çavuşoğlu, Grup Hatipoğlu Marketleri satınalma müdürü Aziz Kavak  tarafından ekip olarak yürütülmektedir.

Yapılan toplantımıza 15 firmanın satınalma müdürleri katılım sağladı. Satınalma yetkililerin ilk defa bir araya geldikleri toplantı , tanışma  ve genel görüşlerin sıkıntıların paylaşıldığı bir platform oldu.

Genel olarak üreticilerin yerellere bakış açısının değerlendirilmesinden bahsedildi. Türkiye Perakendeciler Federasyonu çatısı altında bulunan PERDER üyelerinin büyük bir güç olduğu ama bu gücün dağınık bir yapı olduğundan bahsedildi. Üretici firmaların bu dağınık yapıya karşı bakış açısının nasıl değiştirileceğini , farkında olmadıkları bu PERDER gücünü üretici firmalara karşı nasıl hissetirebilirizi görüştüler.

Üretici firmaların ulusallara ayrı, yerellere karşı ayrı uygulamalar yaptıklarından, yerellerden kazandıklarını ulusallara aktarılmasının önüne nasıl geçilebilirliğiden bahsedildi.

Biz yerellerin aslında yaşadıkları birçok sorunlar ortak sorunlarımız, birimizin sorunu hepimizin sorunu çünkü aynı şeyleri bizlerde yaşıyoruz , bu nedenle çözüm yollarında buluşmamız gerekiyor denildi.

Bazen yaşanan en büyük handikapların birisinin de satınalma yetkililerin , kendi başlarına karar alamadıkları, patronlarımızında karıştıkları buda bazen olumsuz sonuçları getirildiğinden bahsedildi.

Her firmanın vizyonu ve misyonu ve bir hedefi var. Bunun içinde  farklı bir satınalma stratejisi bulunmakta. Bu nedenle yapılması gereken tek şey belirli standartlar ışığında ortak bir dili oluşturmak. Firmalara karşı aynı duruşu sergileyebilmek.

Bir üretici firma % 75 yerelden, % 25 ni ulusaldan kazanıp ama bütçesinin % 75 ‘ni ulusala yani % 25 ni yerele harcama düşüncesini değiştirmek gerekir. Bizden kazanıyorsa bize harcasın.. adaletli bir yaklaşım getirilsin istendi.

Yapmış olduğumuz bazı yanlışlarımızda bulunmakta tabi.. müşterilerimizin firmalarımıza karşı güven duygusunu hissetirmemiz gerekir. Bir ay insertlerde bir ürünün fiyatını en alt seviyelere çekip, diğer ay ise bunu yukarıya çektiğimizde oluşan fiyat farkı ile aslında müşterilerimizin bizler karşı güven duygularını eksiltiyoruz. Sabit fiyat politikasını aslına uygulamamız gerekiyor. Hepimiz aynı ürünlere yönelik insertler çıkarıyoruz. Ama hiçbir ulusal bu uygulamayı yapmıyor. Çünkü üretici firmaların bizlere gelen satış temsilcileri hepimizi aynı ürünlere yönlendiriyor ve birbirimizi kırıyoruz. Kendi içimizde yaşamış olduğumuz bu olumsuzlukları nasıl ortadan kaldırırızı görüşmemiz gerekir. İstişare yapmamız gerekir dendi.

Şununda farkında olmamız gerkiyor, önümüzdeki 3 yıl içinde bir çok yerel ya satacak, ya birşleşecek yada malesef kapanacak.. Sistemini iyi kuran, sistemli çalışan kazanacak.zaten sistemini iyi kuran bir firma gelecek yıllarda olacakları şimdiden görebiliyor. Bunları önleyebilmek sektörümüze yönelik faydalı çalışmalara yapabilmek için PERDER ORTAK DİLİNİ konuşmamız gerekiyor. Kol kola girip üretici firmalara karşı aynı duruşu sergilyebilmemiz gerekiyor.  Eşitlik değil , adaletli bir dağıtım yapılmasını istiyoruz dendi.

 

 

Ortak menfaatlerimiz doğrultusunda kimseyi incitmeden , çözüm bulmanın yollarını aramamız gerekiyor.

Sektörümüzde nasıl PERDER öncesi ve sonrası bir algısı varsa bundan sonrada bu algıyı daha üst seviyelere taşıyarak, PGP den sonrası algısını üretici firmalara hissetirmemiz gerekiyor.

 

 

SONUÇ:

 

 

Yapılan toplantımızın sonucunda;

 

 

  1. PERDER’in ortak bir dili olsun

  2. Üretici firmaların ulusallara ve yerellere karşı bakış açısı değiştirilsin

  3. Adaletli dağılım , yaklaşım sergilensin

  4. Örnek bir satınalma modulü oluşturulsun..

  5. Bizim eksiklerimiz nelerdir, üretici firmaların eksikleri nelerdir.

  6. Avantajlarımız, dezavantajlarımız nelerdir.

  7. Birlik ve beraberliğimizi ticari amaç gütmeden aynı yolda ilerlemenin yolu nedir.

  8. Profosyonel satın alma eğitimleri alınabilir mi?

 

 

konularında ortak karara varıldı..

 

 

Toplantı bitiminde PERDER SATINALMA ORTAK DİLİ oluşturmak, içini doldurmak , görüşleri aynı platformda buluşturabilmek için 04 aralık 2012 salı günü  09.00-13.00  arası  perder üyesi firmaların satınalma yetkilileriyle bir araya gelmek üzere karar alındı.

 

 

 

“İyi bir başlangıç, yarı yarıya başarı demektir.”

 

 

Bizler iyi bir başlangıç yaptığımızı düşünüyoruz. Bu başarımızı yükseltmek için  üye firmalarımızın satınalma yetkililerimizi bir sonraki toplantımıza davet ediyor, iyi çalışmalar diliyoruz.