İstanbul PERDER Başkanı İhsan Biçen'den Mesaj...
Organize Perakendecileri bir araya getiren İstanbul PERDER Üyeleri Ramazan Ayı nda Zam Değil ; İNDİRİM Uyguluyor..
Manevi duyguların yoğunlaştığı ve bereketin arttığı bu mübarek Ramazan ayında inanıyorum ki son zamanlarda yaşadığımız stresli günleri geride bırakarak ; bu güzel ülkemizin değerlerini birlik ve beraberlik duygularıyla kucaklayacağımız günler yaşayacağız .
İstanbul da derneğimize bağlı 1036 şubemiz ile ortalama 20 yılı aşkın süredir bu mesleği icra eden yerel ve organize perakendeciler olarak ülkemizdeki manevi ve kültürel değerlerimizi çok daha iyi anlayabildiğimizi düşünüyorum.
Neredeyse her bir markamız o bölgeyle özdeşleşerek geçmişte bakkalların kurmuş oldukları ilişkilerin yerini almış ve toplumun güvenini kazanarak son 3-4 yıldır en iyi büyüyen kanallardan birisi olmuştur. Yerel organize perakendeciler olarak bu güvene layık olabilmek için sürekli kendini yenileyen ve insani yaklaşımlarını her geçen gün arttıran bir anlayış sergiliyoruz.
Bu çerçevede istanbul PERDER üyeleri olarak ramazan ayında fiyatlarda artışlar değil indirimler yapmayı düşünüyoruz.
Normalde günün her saatine yayılan alışverişlerin, ramazan ayı içinde belirli saatlere toplanması hizmet kalitesi açısından belli sorunlar doğursa da ; tüm perder üyelerimizin bu sorunları minimize edecek çalışmalarıyla hizmet açısından tüm birimlerimizin hazır olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.
Halkımızın aydınlanması bakımından ramazan ayında en çok tüketilen temel ürünler hakkında, 2013 yılındaki bazı finansal gelişmeleri, anlatmakta yarar görüyorum.
Olumsuz hava koşullarına bağlı olarak Çin, Arjantin, Kanada gibi birçok ülkede üretimin gerilemesi , ürün rekoltesinin azalması sonucu bu yıl bakliyat fiyatlarında % 25-30 luk bir artış meydana geldi. Örneğin ; Çin fasulye ekmediği için üründe %30 fiyat artışı oldu.
Pirinçte iç piyasadaki Osmancık ve Gönen fiyatlarında artış olmasının nedeni dış piyasadan gelen ithal pirinçlerin dengeleri bozmasıdır. Özellikle GDO söylemleri ithal pirinç ithalatının azalması, iç talebi arttırdı. Arz ve talebe bağlı artışlar kaçınılmaz oldu.
Bu zamların daha önce yapıldığını ve bu döneme ait olmadığını tüm halkımızın özellikle bilmesini isteriz.
Ramazanın özellikle yaz aylarına denk gelmesiyle daha çok tüketilen sebze meyve fiyatları, seranın bitiş ve tarlanın başlangıç dönemine denk gelmesi nedeni ile her geçen gün fiyatların aşağı yönlü olacağı bir döneme giriyoruz.
Satışı en çok artan ürünlere baktığımızda ramazan döneminde en çok Et ürünlerini görüyoruz. İçecek ve çorba tarzı ürünlerde satışı artan kategoriler olarak önümüze çıkıyor.
Et ürünlerinde kısmi de olsa fiyat hareketliliği gözüküyor, fakat bu hareketliliğin kesinlikle perakendeden kaynaklanmadığının altını çizmek istiyorum.
Yapılan müşteri analizlerinde en yüksek trendlerden bir tanesi geçmişe özlem duygusu olduğu için, özellikle ramazan aylarında bu duyguları yaşatmak anlamında çeşitli çalışmaların yapılması kanaatindeyim.
Ramazan ayında tutulan oruç, bünyeyi sağlıklı kılan, kalpleri yumuşatan, birlik, beraberliğe ve paylaşmaya teşvik eden çok yönlü bir ibadettir. Şimdiden tüm halkımızın ve camiamızın, yaklaşan ramazan ayını tebrik eder , iyiliğin ve güzelliğin bol bol yaşanacağı bir ay dilerim.