"Ücretsiz müşteri servisleri, İstanbul trafiğini artırıyor, çözüm bulunmalı"
İstanbul PERDER yönetimi, İBB Ulaşım Daire Başkanı Adil Karaismailoğlu’nu makamında ziyaret etti. İstanbul PERDER Başkanı Ramazan Ulu, Başkan Yardımcısı İhsan Korkmaz, Yönetim Kurulu Üyeleri Faruk Güzeldere ve Rahmi Kartal’ın katılımı ile gerçekleşen toplantıda, perakende sektörü, sektörde yaşanan sıkıntılar ve sıkıntılara yönelik çözüm önerileri paylaşıldı.
Organize perakendenin en önemli halkası olan yerel zincir marketlerin çatı örgütü Türkiye Perakendeciler Federasyonu’na (TPF) bağlı olarak çalışmalarını sürdüren İstanbul PERDER yönetimi, üst düzey ziyaretlerini sürdürüyor.
Geçtiğimiz günlerde İstanbul Valisi Vasip Şahin’i ziyaret eden İstanbul PERDER yönetimi, bu kez de İBB Ulaşım Daire Başkanı Adil Karaismailoğlu’nu makamında ziyaret etti. İstanbul PERDER Başkanı Ramazan Ulu, Başkan Yardımcısı İhsan Korkmaz, Yönetim Kurulu Üyeleri Faruk Güzeldere ve Rahmi Kartal’ın katılımı ile gerçekleşen toplantıda, Türkiye’deki perakende sektörünün mevcut durumu, derneğin faaliyetleri, sektörde yaşanan sıkıntılar ve sıkıntılara yönelik çözüm önerileri görüşüldü.
Perakende sektörünün son dönemde yaşadığı en büyük sıkıntıların başında müşteri servisi araçlarının geldiğini dile getiren İstanbul PERDER Başkanı Ramazan Ulu, İstanbul’da her gün 2 bin 500 ücretsiz müşteri servis aracının hizmet verdiğini belirtti. Ücretsiz müşteri servis araçlarının kaldırılmasına yönelik çözüm önerilerini sunan Ulu, toplantıda şunları kaydetti;
“İstanbulluların yanı sıra göçmen ve iş insanlarının da katılımı ile 20 milyona ulaşan bir nüfus söz konusu. Mega şehir, yaşayan sayısıyla olduğu kadar, motorlu taşıt kullanım sayısıyla da şampiyon. 19 milyon motorlu taşıtın 3.5 milyonu İstanbul'da. Bu rakam içerisinde, market alışverişleri için kullanılan 2.500 servis aracı hem trafiği artırıyor, hem de işletme maliyetlerini artırıyor. Bu araçlar normal alışveriş servisinin yanı sıra artık ihtiyaç dışında da kullanılmaya başlandı. Bu durum taşıma yapan esnafa zarar verdiği gibi, memnuniyetsizliği de her geçen gün artırıyor. Bir an önce çözüm bulunmalı. Geliştirilebilecek inovatif çözümlerle hem trafiği, hem esnafı bir nebze olsun rahatlatabiliriz. Çalışmalarımıza başladık. Bu soruna çözüm olabilmeyi hedefliyoruz.”
Toplantıda İBB Ulaşım Daire Başkanı Adil Karaismailoğlu ise, İstanbul PERDER Yönetiminin aktardığı konular üzerine hayata geçirilebilecek projeleri değerlendireceklerini paylaştı.