ÜRETİCİ VE PERAKENDECİDEN ORTAK MESAJ: BİRLİKTE GÜÇLÜYÜZ!

İstanbul PERDER’in Yerli Market Projesi kapsamında düzenlenen Yerli Market Haftası, yerel perakende zincirleri ile üreticileri farklı bir konseptle bir araya getirdi. Etkinlik yönetiminin Pin Grup tarafından yapıldığı B2B görüşmeler, sektöre güç katan paneller, nostaljik yarışmalar, geleneksel halk oyunları gösteriyle bir şenlik havasında geçen Yerli Market Haftası’nda “Birlikte Güçlüyüz” mesajı verildi.

 

Türkiye Perakendeciler Federasyonu’nun (TPF) kurucu üyesi olan ve İstanbul’da faaliyet gösteren perakendecilerin örgütlü gücü İstanbul PERDER’in, Haziran ayında “Yerel Marketler Size Yeter” sloganıyla hayata geçirdiği Yerli Market Projesi, Yerli Market Haftası ile lansmanını gerçekleştirdi.

İstanbul Hilton Convention Center’da düzenlenen ve perakende sektörüyle iletişimini geliştirmek isteyen üreticilerin yer aldığı Yerli Market Haftası’nda, sektöre güç katan paneller ve satın alma yetkilileri ile üreticilerin özel B2B görüşmeleri gerçekleşti.

 

Farklı bir konseptle tasarlandı

Açılışını İstanbul Ticaret Odası Başkanı İbrahim Çağlar ve Başkan Yardımcısı Dursun Topçu, TPF Başkanı Mustafa Altunbilek ve İstanbul PERDER Başkanı Ramazan Ulu’nun birlikte yaptığı Yerli Market Haftası, ünlü oyuncu Veysel Diker’in enerjik sunumuyla gerçekleşti ve ünlü şarkıcı Mustafa Keser’in gala gecesinde verdiği konserle son buldu.

Projenin sosyal sorumluluk yaklaşımı gereği girişlerin ücretle değil bir hikaye kitabıyla yapılabildiği Yerli Market Haftası’nı 3 bin 117 kişi ziyaret etti. Bugüne kadar bilinen etkinliklerin dışında özel bir konseptle tasarlanan bu özel etkinlikte, stant alanlarının tam ortasına yerleştirilen sahnede iki gün boyunca yerel ve yöresel gösteriler, nostaljik yarışmalar ve paneller gerçekleşti.

 

Sektöre güç katan paneller

Etkinlik yönetimi Pin Grup tarafından gerçekleştirilen Yerli Market Haftası’nın ilk gününde düzenlenen “Sürdürülebilir İletişim” panelinde, sürdürülebilir bir iletişim için perakendeci ve tedarikçilerin sorumlulukları, yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri masaya yatırıldı. TPF Genel Koordinatörü Zafer Yayla’nın moderatörlüğünde gerçekleşen panelde Çağrı Market GIDA DIŞI SATINALMA MÜDÜRÜ Abidin Çavuşoğlu, Snowy Ulu KARDEŞLER İŞ GELİŞTİRME VE PAZARLAMA MÜDÜRÜ  Bülent Efe ve Üçler Market SATINALMA MÜDÜRÜ  Sibel Parlak Türkoğlu ile Anavarza Bal’dan Can Sezen, Şenpiliç’ten Faik Üçer ve Kılıçlar’dan Haluk Kılıç konuşmacı olarak yer aldı. Panelde “Daha fazla iletişim, önyargısız paylaşım, veriye dayalı iş ve birlikte güçlüyüz” mesajları ön plana çıktı.

İkinci gün gerçekleşen “Yerel Zincirlerin Türkiye Perakende Sektöründeki Yeri ve Önemi” başlıklı panel ise İstanbul PERDER Kurucu Eski Başkanı Erdal Tüfekçi’nin moderatörlüğünde gerçekleşti. Lila Kağıt Genel Müdürü Alp Öğücü, Şimşek Bisküvi İcra Kurulu Üyesi ve Satış Direktörü Kutluhan Demiryürek ile Doğu Anadolu PERDER Başkanı Ömer Düzgün’ün konuşmacı olarak yer aldığı panelde, yerel marketlerin ve üreticilerin yerellikten aldıkları güçle, tüketici faydasını arttırmaya yönelik yapabilecekleri iş birlikleri konuşuldu.