Yerli Market Haftası gerçekleştirildi
İstanbul PERDER Başkanı Ramazan Ulu ile dün sonuçlanan Yerli Market Haftası'nın değerlendirmesini yaptık Yerli Market Haftası, 43 Yerel Market Zinciri, 46 Üretici Firma ve 3 bin ziyaretçiyi aynı platformda bir araya getirdi. Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Mustafa Altunbilek, İstanbul PERDER Başkanı Ramazan Ulu ve İstanbul PERDER Yönetim Kurulu Üyeleri'nin birlikte gerçekleştirdiği açılış törenin ardından iki gün boyunca dinamik bir yapıda ilerleyen organizasyon, fuar ortasında kurulan sahne düzeninde gerçekleştirilen paneller, yarışmalar ve dans gösterileriyle katılımcılarına farklı bir deneyim yaşattı.
Yerli Market Haftası'nın en dikkat çeken yönü ise Hilton Convention Center'ın fuar alanının alt katında ayrılan özel bölümde Ä°stanbul PERDER Üyesi Zincir Marketler'in satınalma yöneticilerinin iki gün boyunca sektör temsilcileriyle buluÅŸturulmasıydı.
Yerli Market Haftası’nın ilk gününde düzenlenen “Sürdürülebilir Ä°letiÅŸim” panelinde, sürdürülebilir bir iletiÅŸim için perakendeci ve tedarikçilerin sorumlulukları, yaÅŸanan sorunlar ve çözüm önerileri masaya yatırıldı. TPF Genel Koordinatörü Zafer Yayla’nın moderatörlüÄŸünde gerçekleÅŸen panelde ÇaÄŸrı Market’ten Abidin ÇavuÅŸoÄŸlu, Snowy Ulu Market’ten Bülent Efe ve Üçler Market’ten Sibel Parlak TürkoÄŸlu ile Anavarza Bal’dan Can Sezen, Åženpiliç’ten Faik Üçer ve Kılıçlar’dan Haluk Kılıç konuÅŸmacı olarak yer aldı. Panelde “Daha fazla iletiÅŸim, önyargısız paylaşım, veriye dayalı iÅŸ ve birlikte güçlüyüz” mesajları ön plana çıktı.
Ä°kinci gün gerçekleÅŸen “Yerel Zincirlerin Türkiye Perakende Sektöründeki Yeri ve Önemi” baÅŸlıklı panel ise Ä°stanbul PERDER Kurucu Eski BaÅŸkanı Erdal Tüfekçi’nin moderatörlüÄŸünde gerçekleÅŸti. Lila Kağıt Genel Müdürü Alp ÖÄŸücü, ÅžimÅŸek Bisküvi Ä°cra Kurulu Üyesi ve Satış Direktörü Kutluhan Demiryürek ile DoÄŸu Anadolu PERDER BaÅŸkanı Ömer Düzgün’ün konuÅŸmacı olarak yer aldığı panelde, yerel marketlerin ve üreticilerin yerellikten aldıkları güçle, tüketici faydasını arttırmaya yönelik yapabilecekleri iÅŸ birlikleri konuÅŸuldu.
Organizasyonun finali ise yine Hilton Convention Center'da Yayla Bakliyat sponsorluÄŸunda gerçekleÅŸtirildi. Ä°stanbul PERDER BaÅŸkanı Ramazan Ulu, organizasyon partnerleri Pin Grup'un Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ergün Güler'i sahneye davet ederek teÅŸekkür etti. Ardından gecenin sürprizi olarak Onur Market'in tekrar Ä°stanbul PERDER'e katılımı duyuruldu ve Özen Grup CEO'su Cemal Özen'e dernek rozeti takdim edildi.
Gala YemeÄŸi'nde Ä°stanbul PERDER Yönetim Kurulu Üyeleri, Ä°stanbul PERDER Yerli Market Haftası Çalışma Komisyonu Üyeleri, TPF Kurucu BaÅŸkanı Åžeref Songör ve Ä°stanbul PERDER Kurucu BaÅŸkanı Erdal Tüfekçi hep birlikte pasta kestiler. Gecede sahne alan Mustafa Keser, coÅŸkulu performansıyla katılımcılara keyifli anlar yaÅŸattı.
Yerli Malı Haftası'nın ardından Ä°stanbul PERDER BaÅŸkanı Ramazan Ulu ile organizasyonla ilgili düÅŸüncelerini konuÅŸtuk:
Öncelikle emeÄŸi olan herkese, sponsorlarımıza, katılımcı firmalarımıza, Pin Grup'a, Ä°stanbul PERDER Yönetim Kurulumuz'a ve dernek çalışanlarımıza, çalışma komisyonumuza, iki gün boyunca sektörün geliÅŸimi adına çok fazla sayıda görüÅŸme yapan üye firmalarımızın satın almacılarına teÅŸekkür ederim.
Bu organizasyonu sadece bir etkinlik yapalım mantığıyla gerçekleÅŸtirmedik. Bunu özellikle vurgulamak isterim. Bu organizasyon bizim Yerli Market projemizin bütünü oluÅŸturan parçalardan biri olarak tasarlandı. Yerli Market Projesi ile ilgili bugüne kadar birçok çalışma gerçekleÅŸtirdik, Yerli Market Haftası ile de bu çalışmaları sektördeki tüm paydaÅŸlarımıza yayacak bir sinerji yaratmak istedik, bunda da baÅŸarılı olduÄŸumuzu düÅŸünüyorum. Bundan sonrasında ise bu sinerjiyi topluma yaymak, tüketicilerde de bilinç yaratmak için çalışmalıyız. Bu açıdan Yerli Market Haftası'nı yaptık, iÅŸ bitti demek kesinlikle doÄŸru deÄŸil. Özellikle Yerli Market'i kamuoyuna anlatmak ve ulusal medyada duyurmakla ilgili yapılacak çok ÅŸeyler var. Organizasyonumuzla birlikte iÅŸin içine üreticilerimizi de kattığımızı düÅŸünüyorum. Åžimdi ise bu heyecanı sonuca dönüÅŸtürmek için çalışmalıyız.
Organizasyonu deÄŸerlendirdiÄŸimde satın almacılarımızın çok etkin ÅŸekilde burada yer alması, görüÅŸmeler gerçekleÅŸtirmesi bizim konuÅŸtuÄŸumuz bütün sektör temsilcileri tarafından büyük beÄŸeniyle karşılandı. Özellikle paneli ve gösteri alanını da fuarla birleÅŸtirerek dikkati dağıtmadık, insanların sürekli temas halinde olduÄŸu, temponun hiç düÅŸmediÄŸi, sürekli hareketin olduÄŸu bir ortam yarattık. Bizim izlenimlerimiz ve aldığımız tepkiler son derece verimli, hedefine ulaÅŸan bir organizasyon olduÄŸu yönünde.
DeÄŸerlendirmemin tam da bu noktasında özellikle vurgulamak isterim ki bizim YZB'ye alternatif yaratmak gibi bir amacımız yok. Bununla ilgili bazı geri dönüÅŸler duyduÄŸum için altını çizerek söylüyorum YZB apayrı bir organizasyon ve bizim için son derece deÄŸerli. Orada bütün Türkiye'nin yerli ve yerel marketleri olarak hep bir arada oluyoruz ve bizi geleceÄŸe taşıyacak konular üzerinde duruyoruz, normalde takip etmeye fırsatımız olmayan farklı uzmanlara, bakış açılarına eÄŸiliyoruz, ufkumuzu geniÅŸletiyoruz. Yerli Malı Haftası ise baÅŸka bir formatta gerçekleÅŸtirildi. Burada yer alan firmalarımız yerli ve yerel olarak seçildi, içerik olarak ise daha farklı konular ele alındı. Ä°ki organizasyonunun farkını ve YZB'ye çok deÄŸer verdiÄŸimizi bir kez daha özellikle vurgulamak isterim.
Organizasyonun devamının önümüzdeki yıllarda da getirilmesi yönünde yoÄŸun bir talep var ancak bunun deÄŸerlendirmesini bugün sıcağı sıcağına ben yapamam. Bununla ilgili yönetim kurulumuz ile konuÅŸacağız ayrıca yakın tarihte katılımcı firmalarımızla kahvaltıda bir araya geleceÄŸiz. Dolayısıyla bu konuyla ilgili bir cevap veremem, sadece bu yönde bir istek olduÄŸunu söyleyebilirim. Devam edip etmeyeceÄŸine dair kararı ise yönetim kurulumuz ve sektör temsilcileriyle beraber alacağız.
Yerli Market Projesi'nin yurt çapında yaygınlaÅŸtırılmasıyla ilgili federasyonumuzun yaklaşımı sıcak. Onlarla da görüÅŸüyoruz. Biliyorsunuz DoÄŸu Anadolu PERDER bu yönde çalışmalarını paylaÅŸtı, güzel sonuçlar da aldılar. Asıl olarak baÅŸta da söylediÄŸim gibi projenin tüketiciye anlatılması yönünde bir yol haritası çizmemiz gerekiyor. Bu çalışmaları da vakit geçirmeden yapacağız. Ä°lerleyen günlerde diÄŸer PERDER'lerimizin projeye nasıl dahil olabileceÄŸi ve yurt çapında nelerin yapılacağına dair çalışmalarımızı paylaşırız.
Dün gece özellikle Onur Market'in tekrar derneÄŸimize katılımını da önemsiyorum ve burada bahsetmek isterim. Biliyorsunuz sektörümüz zor bir yılı geride bırakıyor. Ä°ki seçimin aynı yıl olması genel anlamda ülke ekonomisinde bir durgunluk yarattı. Döviz kurlarındaki dalgalanma, ilk seçimden sonra hükümet belirsizliÄŸinin yarattığı endiÅŸe vb. etkenler piyasaları kötü etkiledi. Tam bir düzelme olacağı sinyalleri alırken GüneydoÄŸu bölgemizde yaÅŸadığımız bazı geliÅŸmeler ve biliyorsunuz Rusya ile yaÅŸadığımız gerginlik oldu. Ülkemiz için en iyisini olmasını diliyoruz, istiyoruz. Bu sıkıntıları aÅŸmak için biz yerel marketlere de çok iÅŸ düÅŸüyor, çok önemli bir sorumluluÄŸumuz var. GeçtiÄŸimiz günlerde birkaç üyemiz ile ilgili olumsuz geliÅŸmeler oldu, sektörden çekilen arkadaÅŸlarımız oldu. Bu açıdan Yerli Market Haftası organizasyonun da birlikte bir mesaj vermek, "Birlikte Güçlüyüz" felsefesini tekrar hatırlatmak adına zamanlama olarak çok uygun olduÄŸunu düÅŸünüyorum. Onur Market'in tekrar katılımı bu açıdan önemli. Ä°stanbul'da bütün yerli perakende markalarını aramızda görmek isteriz. Bu konuda da yoÄŸun çaba sarf ediyoruz, baÅŸkanlığa geldiÄŸimden bugüne çok fazla sayıda ziyaret gerçekleÅŸtirdik, pek çok yeni üyemiz oldu. Bizler birlikte güçlüyüz, ülkemizin bize ihtiyacı var. Bizler olmasak dün orada gördüÄŸümüz pek çok firmanın geliÅŸimini sürdürebilmesi imkansız hale gelir. Bu çerçevede sadece Yerli Market Haftası gibi özel etkinliklerde deÄŸil her zaman bir arada olmalı, iletiÅŸimimizi sürdürmeliyiz. Sektörümüze ve ülkemize ÅŸimdiden hayırlı, olumlu, kazançlı bir 2016 yılı dilerim.
Ortakalan Özel Haber