Yerli Market Haftası gerçekleştirildi
23 Aralık2015

Yerli Market Haftası gerçekleştirildi

İstanbul PERDER Başkanı Ramazan Ulu ile dün sonuçlanan Yerli Market Haftası'nın değerlendirmesini yaptık Yerli Market Haftası, 43 Yerel Market Zinciri, 46 Üretici Firma ve 3 bin ziyaretçiyi aynı platformda bir araya getirdi. Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Mustafa Altunbilek, İstanbul PERDER Başkanı Ramazan Ulu ve İstanbul PERDER Yönetim Kurulu Üyeleri'nin birlikte gerçekleştirdiği açılış törenin ardından iki gün boyunca dinamik bir yapıda ilerleyen organizasyon, fuar ortasında kurulan sahne düzeninde gerçekleştirilen paneller, yarışmalar ve dans gösterileriyle katılımcılarına farklı bir deneyim yaşattı.

Yerli Market Haftası'nın en dikkat çeken yönü ise Hilton Convention Center'ın fuar alanının alt katında ayrılan özel bölümde İstanbul PERDER Üyesi Zincir Marketler'in satınalma yöneticilerinin iki gün boyunca sektör temsilcileriyle buluşturulmasıydı.

Yerli Market Haftası’nın ilk gününde düzenlenen “Sürdürülebilir İletişim” panelinde, sürdürülebilir bir iletişim için perakendeci ve tedarikçilerin sorumlulukları, yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri masaya yatırıldı. TPF Genel Koordinatörü Zafer Yayla’nın moderatörlüğünde gerçekleşen panelde Çağrı Market’ten Abidin Çavuşoğlu, Snowy Ulu Market’ten Bülent Efe ve Üçler Market’ten Sibel Parlak Türkoğlu ile Anavarza Bal’dan Can Sezen, Şenpiliç’ten Faik Üçer ve Kılıçlar’dan Haluk Kılıç konuşmacı olarak yer aldı. Panelde “Daha fazla iletişim, önyargısız paylaşım, veriye dayalı iş ve birlikte güçlüyüz” mesajları ön plana çıktı.


İkinci gün gerçekleşen “Yerel Zincirlerin Türkiye Perakende Sektöründeki Yeri ve Önemi” başlıklı panel ise İstanbul PERDER Kurucu Eski Başkanı Erdal Tüfekçi’nin moderatörlüğünde gerçekleşti. Lila Kağıt Genel Müdürü Alp Öğücü, Şimşek Bisküvi İcra Kurulu Üyesi ve Satış Direktörü Kutluhan Demiryürek ile Doğu Anadolu PERDER Başkanı Ömer Düzgün’ün konuşmacı olarak yer aldığı panelde, yerel marketlerin ve üreticilerin yerellikten aldıkları güçle, tüketici faydasını arttırmaya yönelik yapabilecekleri iş birlikleri konuşuldu.

Organizasyonun finali ise yine Hilton Convention Center'da Yayla Bakliyat sponsorluğunda gerçekleştirildi. İstanbul PERDER Başkanı Ramazan Ulu, organizasyon partnerleri Pin Grup'un Yönetim Kurulu Başkanı Ergün Güler'i sahneye davet ederek teşekkür etti. Ardından gecenin sürprizi olarak Onur Market'in tekrar İstanbul PERDER'e katılımı duyuruldu ve Özen Grup CEO'su Cemal Özen'e dernek rozeti takdim edildi.

Gala Yemeği'nde İstanbul PERDER Yönetim Kurulu Üyeleri, İstanbul PERDER Yerli Market Haftası Çalışma Komisyonu Üyeleri, TPF Kurucu Başkanı Şeref Songör ve İstanbul PERDER Kurucu Başkanı Erdal Tüfekçi hep birlikte pasta kestiler. Gecede sahne alan Mustafa Keser, coşkulu performansıyla katılımcılara keyifli anlar yaşattı.

Yerli Malı Haftası'nın ardından İstanbul PERDER Başkanı Ramazan Ulu ile organizasyonla ilgili düşüncelerini konuştuk:

Öncelikle emeği olan herkese, sponsorlarımıza, katılımcı firmalarımıza, Pin Grup'a, İstanbul PERDER Yönetim Kurulumuz'a ve dernek çalışanlarımıza, çalışma komisyonumuza, iki gün boyunca sektörün gelişimi adına çok fazla sayıda görüşme yapan üye firmalarımızın satın almacılarına teşekkür ederim.

Bu organizasyonu sadece bir etkinlik yapalım mantığıyla gerçekleştirmedik. Bunu özellikle vurgulamak isterim. Bu organizasyon bizim Yerli Market projemizin bütünü oluşturan parçalardan biri olarak tasarlandı. Yerli Market Projesi ile ilgili bugüne kadar birçok çalışma gerçekleştirdik, Yerli Market Haftası ile de bu çalışmaları sektördeki tüm paydaşlarımıza yayacak bir sinerji yaratmak istedik, bunda da başarılı olduğumuzu düşünüyorum. Bundan sonrasında ise bu sinerjiyi topluma yaymak, tüketicilerde de bilinç yaratmak için çalışmalıyız. Bu açıdan Yerli Market Haftası'nı yaptık, iş bitti demek kesinlikle doğru değil. Özellikle Yerli Market'i kamuoyuna anlatmak ve ulusal medyada duyurmakla ilgili yapılacak çok şeyler var. Organizasyonumuzla birlikte işin içine üreticilerimizi de kattığımızı düşünüyorum. Şimdi ise bu heyecanı sonuca dönüştürmek için çalışmalıyız.

Organizasyonu değerlendirdiğimde satın almacılarımızın çok etkin şekilde burada yer alması, görüşmeler gerçekleştirmesi bizim konuştuğumuz bütün sektör temsilcileri tarafından büyük beğeniyle karşılandı. Özellikle paneli ve gösteri alanını da fuarla birleştirerek dikkati dağıtmadık, insanların sürekli temas halinde olduğu, temponun hiç düşmediği, sürekli hareketin olduğu bir ortam yarattık. Bizim izlenimlerimiz ve aldığımız tepkiler son derece verimli, hedefine ulaşan bir organizasyon olduğu yönünde.

Değerlendirmemin tam da bu noktasında özellikle vurgulamak isterim ki bizim YZB'ye alternatif yaratmak gibi bir amacımız yok. Bununla ilgili bazı geri dönüşler duyduğum için altını çizerek söylüyorum YZB apayrı bir organizasyon ve bizim için son derece değerli. Orada bütün Türkiye'nin yerli ve yerel marketleri olarak hep bir arada oluyoruz ve bizi geleceğe taşıyacak konular üzerinde duruyoruz, normalde takip etmeye fırsatımız olmayan farklı uzmanlara, bakış açılarına eğiliyoruz, ufkumuzu genişletiyoruz. Yerli Malı Haftası ise başka bir formatta gerçekleştirildi. Burada yer alan firmalarımız yerli ve yerel olarak seçildi, içerik olarak ise daha farklı konular ele alındı. İki organizasyonunun farkını ve YZB'ye çok değer verdiğimizi bir kez daha özellikle vurgulamak isterim.

Organizasyonun devamının önümüzdeki yıllarda da getirilmesi yönünde yoğun bir talep var ancak bunun değerlendirmesini bugün sıcağı sıcağına ben yapamam. Bununla ilgili yönetim kurulumuz ile konuşacağız ayrıca yakın tarihte katılımcı firmalarımızla kahvaltıda bir araya geleceğiz. Dolayısıyla bu konuyla ilgili bir cevap veremem, sadece bu yönde bir istek olduğunu söyleyebilirim. Devam edip etmeyeceğine dair kararı ise yönetim kurulumuz ve sektör temsilcileriyle beraber alacağız.

Yerli Market Projesi'nin yurt çapında yaygınlaştırılmasıyla ilgili federasyonumuzun yaklaşımı sıcak. Onlarla da görüşüyoruz. Biliyorsunuz Doğu Anadolu PERDER bu yönde çalışmalarını paylaştı, güzel sonuçlar da aldılar. Asıl olarak başta da söylediğim gibi projenin tüketiciye anlatılması yönünde bir yol haritası çizmemiz gerekiyor. Bu çalışmaları da vakit geçirmeden yapacağız. İlerleyen günlerde diğer PERDER'lerimizin projeye nasıl dahil olabileceği ve yurt çapında nelerin yapılacağına dair çalışmalarımızı paylaşırız.

Dün gece özellikle Onur Market'in tekrar derneğimize katılımını da önemsiyorum ve burada bahsetmek isterim. Biliyorsunuz sektörümüz zor bir yılı geride bırakıyor. İki seçimin aynı yıl olması genel anlamda ülke ekonomisinde bir durgunluk yarattı. Döviz kurlarındaki dalgalanma, ilk seçimden sonra hükümet belirsizliğinin yarattığı endişe vb. etkenler piyasaları kötü etkiledi. Tam bir düzelme olacağı sinyalleri alırken Güneydoğu bölgemizde yaşadığımız bazı gelişmeler ve biliyorsunuz Rusya ile yaşadığımız gerginlik oldu. Ülkemiz için en iyisini olmasını diliyoruz, istiyoruz. Bu sıkıntıları aşmak için biz yerel marketlere de çok iş düşüyor, çok önemli bir sorumluluğumuz var. Geçtiğimiz günlerde birkaç üyemiz ile ilgili olumsuz gelişmeler oldu, sektörden çekilen arkadaşlarımız oldu. Bu açıdan Yerli Market Haftası organizasyonun da birlikte bir mesaj vermek, "Birlikte Güçlüyüz" felsefesini tekrar hatırlatmak adına zamanlama olarak çok uygun olduğunu düşünüyorum. Onur Market'in tekrar katılımı bu açıdan önemli. İstanbul'da bütün yerli perakende markalarını aramızda görmek isteriz. Bu konuda da yoğun çaba sarf ediyoruz, başkanlığa geldiğimden bugüne çok fazla sayıda ziyaret gerçekleştirdik, pek çok yeni üyemiz oldu. Bizler birlikte güçlüyüz, ülkemizin bize ihtiyacı var. Bizler olmasak dün orada gördüğümüz pek çok firmanın gelişimini sürdürebilmesi imkansız hale gelir. Bu çerçevede sadece Yerli Market Haftası gibi özel etkinliklerde değil her zaman bir arada olmalı, iletişimimizi sürdürmeliyiz. Sektörümüze ve ülkemize şimdiden hayırlı, olumlu, kazançlı bir 2016 yılı dilerim.

Ortakalan Özel Haber