Perakende Ritmini Yerel Marketler Fuarında Buldu!.
Bu yıl 3. Kez gerçekleşen Yerli Marketler Fuarı, tüm yerli ve yerel tedarikçilerin, ve perakendecilerin bir araya geldiği bilgi alışverişinde bulunduğu bir etkinlik oldu. Fuarda bu sene de bir çok yerli tedarikçi, perakendecilerle yüz yüze görüşerek, ürünlerini tanıtma imkanı bulabildi. Bu yılın teması ‘’Ritim ve Çeşitlilik’’ olarak belirlenen fuarda perakendenin dinamik ritmini zengin çeşitliliğiyle bir araya getirebilecek bir platform sağlanması amaçlanıyor.
Fuarda, İstanbul PERDER Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Cemal Özen ise ‘’Rakamlarla Türkiye ekonomisi ve Perakende Sektörünü’’ anlattı. Ekonomide görülen büyümenin sektörde de karşılığını bulduğunu belirten Cemal Özen, buna karşılık yerli marketlerin büyümesinin yavaşladığını da sözlerine ekledi
Yerli marketlerin Türkiye genelinde 3738 şube ile hizmet verdiğinden ve bunun 1509’unun İstanbul Perder çatısı altında faaliyetlerini sürdürdüğünü anlatan Cemal Özen, sözlerine şöyle devam etti:
‘’Tüm Türkiye nüfusu içinde 1000 kişiden 1’i yerel marketlerde çalışıyor, rakip formatlara göre mağaza sayılarımızın daha az olmasına rağmen istihdama katkımız çok daha fazla, buna karşılık beklediğimiz tek şey adil bir rekabet ortamının sağlanması. Örneğin bir çok farklı ürününe raflarımızda yer verdiğimiz tedarik ortaklarımızdan beklentilerimiz, rakiplerimizde satılan aynı ürünün aynı gramajlısını bizlere de aynı fiyattan satabilme imkanını sağlayabilmeleridir.’’ Öte yandan, sektörümüz ile ilgili mevzuat değişiklikleri konusunda derneğimizin ve üyelerimizin de görüşlerinin alınmasını ve hassasiyetlerimize kulak verilmesini istiyoruz. Taleplerimizin karşılık bulması durumunda büyüyen ve gelişen Türkiye ekonomisine katkımızın artarak sürdürülebilirliğini sağlayabiliriz”
Cemal Özen konuşmasını, 2018 yılında da rekabetten vazgeçmeden ama bu rekabeti en verimli şekle getirebilmek için her yaptığımız işi nasıl ‘’Daha İyiye En İyiye’’ götürebileceğimizi planlayacağımız bir dönemin başlangıcı olması gerektiğini belirterek noktaladı.