TPF "Yerli Üretim, Yerel Marketten Alınır" kampanyasını başlattı
28 Eylül2018

TPF "Yerli Üretim, Yerel Marketten Alınır" kampanyasını başlattı

Alışverişte yeni bir dönemi başlatacak olan "Yerli Üretim" yönetmeliğine Türkiye Perakendeciler Federasyonu'ndan (TPF) destek geldi.

Toplam market grupları içinde yüzde 35,3'lük payla sektörün en büyük yapılanması olan TPF, "Yerli Üretim, Yerel Marketten Alınır" kampanyasını basın toplantısıyla tanıttı. 3 Ekim 2018'de yürürlüÄŸe girecek yönetmelik düzenlemesini desteklemek için geliÅŸtirilen kampanya ile ilgili TPF Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Mustafa Altunbilek; "Türkiye'de üretilen ürünlerin desteklenmesi çok doÄŸru bir karar. Markanın yerli ya da yabancı olmasından bağımsız olarak bu ülkede üreten, istihdam saÄŸlayan, ülke ekonomisine katkı saÄŸlayanlar desteklenmeli. Biz de Türkiye genelindeki tüm satış noktalarımızda yerli üretime daha çok yer vereceÄŸiz. Marketlerimizin içinde ve dışında yönlendirmeler yapıp, çalışanlarımızı ve müÅŸterilerimizi yerli üretim konusunda eÄŸitip bilgilendireceÄŸiz. Ekonomik anlamda bazı zorluklar yaÅŸadığımız bu süreçte, ülkece yerli üretimi, yereli destekleyerek güçleneceÄŸiz. Türkiye'ye fayda saÄŸlayacak her giriÅŸimi bugüne kadar destekledik, bundan sonra da destekleyeceÄŸiz" dedi. 

 

Perakende sektörünün en büyük çatı örgütü konumunda olan TPF'den, Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan'ın geçtiÄŸimiz hafta tanıttığı "Yerli Üretim" yönetmeliÄŸi ve logosuna destek geldi.  'Fiyat Etiketi YönetmeliÄŸi'nde yapılan deÄŸiÅŸiklikle 3 Ekim 2018 tarihinde yürürlüÄŸe girecek yeni yönetmeliÄŸi tüketici, çalışan ve üretici kanalında büyük bir kampanyaya dönüÅŸtüren TPF, "Yerli Üretim, Yerel Marketten Alınır" kampanyasını hayata geçirdi.

Kampanyanın tanıtım toplantısı, TPF Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Mustafa Altunbilek, BaÅŸkan Yardımcısı Ömer Düzgün, TPF Genel Sekreteri Vahdet Sarıkaya, TPF Yönetim Kurulu Üyeleri Ä°hsan KorkmazÄ°brahim ÖzhanMustafa ÅžekerciRamazan Ulu ve Çukurova PERDER BaÅŸkanı Faysal Tatlı'nın katılımıyla gerçekleÅŸti.

Ekonomik anlamda bazı zorlukların yaÅŸandığı günümüzde, ülkece yerli üretimi, yereli destekleyerek güçleneceÄŸiz diyen TPF Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Mustafa Altunbilek; "Tüketicinin rahatlatılması ve Türkiye ekonomisi için hayata geçirilen tüm giriÅŸimlerde olduÄŸu gibi 'Yerli Üretim' yönetmeliÄŸini de sonuna kadar destekliyoruz. Bu önemli projeyi bir adım öteye taşımak için 'Yerli Üretim, Yerel Marketten Alınır' kampanyasını geliÅŸtirdik. Bundan sonra Türkiye genelindeki 4 bine yakın satış noktamızda yerli üretime raflarımızda daha çok yer vereceÄŸiz. Tüketicilerimizi hazırladığımız kampanya logoları ile daha iyi yönlendireceÄŸiz. Tüketicilerimizi yerli, yani Türkiye'de üretilen ürünleri tercih etmeleri için bilinçlendireceÄŸiz. Bunun için maÄŸazalarımızın içini ve dışını kampanya görselleri ile süsleyeceÄŸiz. Çalışanlarımızı yerli üretim konusunda eÄŸitip, bilgilendireceÄŸiz ki onlar da diÄŸer tüketicileri bilinçlendirsinler" dedi.

 

Ülke ekonomisi için hayli önem taşıyan kampanya sürecinde broÅŸür, maÄŸaza içi alanlarda da görsel ve sesli yönlendirmeler yapılacağını kaydeden Altunbilek; "Yerli üretimin, yerel iÅŸletmecilerin, bizlerin büyümesi; tüketici harcamalarının devam ettiÄŸi, ekonomiye olan güvenin sürdüÄŸü bir ortam demek. Bizlerin istihdama ve ülke ekonomisine katkımızın artması demek. El birliÄŸi ile gündemdeki sorunlara çözüm üretebileceÄŸimize yürekten inanıyoruz" açıklamasını yaptı. 

Toplantıda, son haftalarda sektörün gündeminde yer alan fiyat artışları, stokçuluk ve fiyat etiketi konuları da ele alındı. Üretici, tedarikçi ve market giderlerinin ciddi oranda arttığına dikkat çeken TPF Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Mustafa Altunbilek; "Rekabetin had safhada yaÅŸandığı sektörde ‘Marketler fahiÅŸ zam yapıyor' haberleri doÄŸruyu yansıtmıyor" dedi. Onlarca market markasının yer aldığı sektörde, iÅŸletmecilerin rakiplerinden daha ucuz satmak için pazardaki fiyatları tek tek incelediÄŸini ve satın alma görüÅŸmelerini bu doÄŸrultuda gerçekleÅŸtirdiÄŸini belirten Altunbilek; "Bütün üyelerimiz lojistik, ürün yönetimi, personel kullanımı, enerji tasarrufu, ekipman kullanımı gibi birçok baÅŸlıkta maliyetleri kontrol altına almak için gerekli tüm çalışmaları yapıyor. TÜFE'nin yüzde 17,90 olarak açıklandığı bir dönemdeyiz. Çikolatadan helvaya, ÅŸampuandan deterjana kadar üretime dayalı sektörlerde yüzde 30'un üzerinde üretici enflasyonu var. Sadece üretici deÄŸil, karlılıkları minimum seviyeye inen market zincirlerinin maliyetleri de her geçen gün daha da artıyor" dedi.

 

"KÄ°RA ZAMLARI YÜZÜNDEN BAZI Ä°ÅžLETMELER MAÄžAZASINI KAPATTI"

MaÄŸaza kiralarına ciddi oranda zam yapıldığını kaydeden Mustafa Altunbilek ÅŸöyle konuÅŸtu; "Ä°yi lokasyonlu ve döviz üzerinden kontrat yapan maÄŸazalarda meslektaÅŸlarımızın bazıları anlaÅŸmalarını belli bir kurda sabitlemeye çalıştı. Bazı iÅŸletmeler ise iyi ciro yapsa da maÄŸazaları kapatmak zorunda kaldı. Enerji tüketiminin yanı sıra personel maaÅŸları, genel merkez ve depo giderleri, lojistik giderleri, kayıp-kaçak, fire, ekipman ve teknoloji giderleriyle mücadele eden marketler yıl sonunda halen kar edebilmiÅŸse kendilerini ÅŸanslı görecek. Tüm bu geliÅŸmeler doÄŸrultusunda ekonominin can damarı olan perakendecilerin kamuoyunda günah keçisi olarak gösterilmesinden rahatsızız. Tüketicilerin özellikle de gıda ürünlerine daha rahat eriÅŸebilmesi için hükümetimizce bizlere verilecek görevleri yerine getirmeye hazırız."

Minimum karlarla iÅŸ yapan perakendecilerin tüketicilerine tüm geliÅŸmeleri doÄŸru anlatmayı kendilerine bir görev bildiÄŸini kaydeden Mustafa Altunbilek; "Sektörümüzün gerçekleri bu. Biz bu ortamda rekabet etmeye, vatandaÅŸa hizmet sunmaya devam edeceÄŸiz. BaÅŸka bir Türkiye yok, bu ülke bizim. Biz de bu ülkenin yerel perakendecileriyiz. Bizlerin aleyhine olan ve kamuoyunu yanıltan türde yorumlar, tüketicilerimizi mutsuz ediyor. Güven duygusunu zedeliyor. Duygusal boyutların yanı sıra yaÅŸanan bu durum sektörün rekabet gücünü olumsuz etkiliyor. Kar edemiyoruz diye yatırımımızı baÅŸka ülkelere taşıyamayız. Biz yine iÅŸimizi yapmaya, ülkemize fayda saÄŸlamaya devam edeceÄŸiz" açıklamasını yaptı. Altunbilek ayrıca stokçulukla ilgili olarak; "Artık stokçuluk diye bir kavram kalmadı. Bütçelerimizin darlığından dolayı stok yapma durumumuz ortadan kalktı. Ürün alıp, reyonlarımızda tüketicilerimize sunup, sattıkça yenisini alıyoruz. Stokçuluk mantığıyla kısa vadede küçük çıkar kollayanların da bu çaÄŸda ayakta kalması mümkün deÄŸil" dedi.