Perakende’nin Nabzı Google’da Atıyor
24 Haziran2020

Perakende’nin Nabzı Google’da Atıyor

Koronavirüs pandemisi nedeniyle Perakende sektöründe tüketici davranışları hızla değişmeye devam ediyor.

Bu çarpıcı değişimi analiz etmek isteyenler için Google’ın tüketici eğilimlerini raporladığı interaktif servisi ‘‘Yükselen Perakende Kategorileri’’, tüketici davranışlarında yaşanan değişimle ilgili veriler sunuyor.


Kullanıcı aramalarını baz alarak yıllık, aylık ve haftalık olarak yayınlanan Yükselen Perakende Kategorileri verileri, hızla yükselen perakende kategorilerini, geliştikleri bölgeleri ve ilgili aramaları anlamak için imkan sağlıyor. Veriler, arama ilgi alanlarındaki değişiklikleri yansıtacak şekilde düzenli olarak güncelleniyor.

Yükselen Perakende Kategorileri’ne göre Türkiye’de son bir ay içerisinde yükselişe geçen perakende kategorileri arasında tatlı ve tuzlu hamur işleri ilk sırada yer alıyor. Pandemi ile mücadele amacıyla uygulanan karantina sürecinde hamur işleri ile yakınlaşan tüketicinin tatlı ve tuzlu hamur işlerine olan ilgisinin son 30 gün içerisinde de yüzde 100 arttığı görülüyor.

Reçel yapımında çokça tercih edilen ürünlerin mevsiminin gelmesi nedeniyle Reçeller kategorisi dikkat çekici bir artışla öne çıkarken, kullanıcıların mevsim meyveleriyle evde reçel yapımıyla ilgili aramalarında yüzde 60 artış yaşandığı görülüyor. 

Yaz mevsiminin başlamasıyla Dondurma ve Dondurmalı Ürünler kategorilerinde yüzde 50’e yakın artış gerçekleşirken, ‘‘nasıl yapılır’’ aramalarında Meyve ve Sebze turşusu kategorisi yüzde 30 artışla öne çıkıyor.

Havaların güzelleşmesiyle birlikte açık alanda vakit geçirme ve piknik yapma düşüncesinin yükselişe geçmesi Termoslar kategorisinde yüzde 30 artışla paralellik gösteriyor. Karantina sürecinde hareketsiz zaman geçiren tüketicilerin, diyet yapma düşüncesiyle Yulaflar ve Hububatlar kategorisinde yüzde 30 daha fazla arama yapması dikkat çekiyor.