Perakende’nin Nabzı Google’da Atıyor
24 Haziran2020

Perakende’nin Nabzı Google’da Atıyor

Koronavirüs pandemisi nedeniyle Perakende sektöründe tüketici davranışları hızla değişmeye devam ediyor.

Bu çarpıcı deÄŸiÅŸimi analiz etmek isteyenler için Google’ın tüketici eÄŸilimlerini raporladığı interaktif servisi ‘‘Yükselen Perakende Kategorileri’’, tüketici davranışlarında yaÅŸanan deÄŸiÅŸimle ilgili veriler sunuyor.


Kullanıcı aramalarını baz alarak yıllık, aylık ve haftalık olarak yayınlanan Yükselen Perakende Kategorileri verileri, hızla yükselen perakende kategorilerini, geliÅŸtikleri bölgeleri ve ilgili aramaları anlamak için imkan saÄŸlıyor. Veriler, arama ilgi alanlarındaki deÄŸiÅŸiklikleri yansıtacak ÅŸekilde düzenli olarak güncelleniyor.

Yükselen Perakende Kategorileri’ne göre Türkiye’de son bir ay içerisinde yükseliÅŸe geçen perakende kategorileri arasında tatlı ve tuzlu hamur iÅŸleri ilk sırada yer alıyor. Pandemi ile mücadele amacıyla uygulanan karantina sürecinde hamur iÅŸleri ile yakınlaÅŸan tüketicinin tatlı ve tuzlu hamur iÅŸlerine olan ilgisinin son 30 gün içerisinde de yüzde 100 arttığı görülüyor.

Reçel yapımında çokça tercih edilen ürünlerin mevsiminin gelmesi nedeniyle Reçeller kategorisi dikkat çekici bir artışla öne çıkarken, kullanıcıların mevsim meyveleriyle evde reçel yapımıyla ilgili aramalarında yüzde 60 artış yaÅŸandığı görülüyor. 

Yaz mevsiminin baÅŸlamasıyla Dondurma ve Dondurmalı Ürünler kategorilerinde yüzde 50’e yakın artış gerçekleÅŸirken, ‘‘nasıl yapılır’’ aramalarında Meyve ve Sebze turÅŸusu kategorisi yüzde 30 artışla öne çıkıyor.

Havaların güzelleÅŸmesiyle birlikte açık alanda vakit geçirme ve piknik yapma düÅŸüncesinin yükseliÅŸe geçmesi Termoslar kategorisinde yüzde 30 artışla paralellik gösteriyor. Karantina sürecinde hareketsiz zaman geçiren tüketicilerin, diyet yapma düÅŸüncesiyle Yulaflar ve Hububatlar kategorisinde yüzde 30 daha fazla arama yapması dikkat çekiyor.