İstanbul Yerel Marketler Buluşması ve Fuarı başladı
İstanbul Perakendeciler Derneği’ne üye zincir market temsilcileriyle üretici tedarikçi ve distribütör firmaları bir araya getiren 'İstanbul Yerel Marketler Buluşması ve Fuarı' başladı.
Açılış töreni 13 Aralık ÇarÅŸamba günü WOW Kongre Merkezi’nde Ä°stanbul Ticaret Odası desteÄŸiyle ve Baby Turco, Pure Baby, Sleepy, Fide Konserve ile Trendyol Hızlı Market Ana SponsorluÄŸunda yapıldı.
Ä°stanbul PERDER BaÅŸkanı Faruk Güzeldere’nin açılış konuÅŸmasıyla baÅŸlayan organizasyonda Türkiye Perakendeciler Federasyonu BaÅŸkanı Ömer Düzgün, Ä°stanbul Ticaret Odası Yönetim Kurulu BaÅŸkan Yardımcısı Ahmet Özer, T.C. Ticaret Bakan Yardımcısı Mahmut Gürcan sırasıyla kürsüde yer alan isimler oldu.
‘ALIM GÜCÜNÜ KORUMALIYIZ’
Faruk Güzeldere: “Ä°stanbul PERDER çatısı altında yer alan yerel marketler olarak, yaklaşık 1,5 milyon metrekare alanda 2 bin 300 ÅŸubemiz ile hizmet vererek 40 bin yurttaşımıza istihdam saÄŸlıyoruz.
“Art arda yaÅŸanan bu çoklu kriz ortamında, küresel tedarik ve üretim zincirleri yeniden ÅŸekillenirken perakende sektörünün ve yerel perakendeciliÄŸin önemini hep birlikte daha iyi kavrıyoruz. Bu çalkantılı dönemlerde yerel perakendeciler olarak, ekonomideki kur dalgalanmalarının ve enflasyonist ortamın yarattığı fiyat belirsizliÄŸine karşı tüketicilerimizin alım gücünü koruyabilmek adına giderek daha fazla gayret gösterme sorumluluÄŸu hissediyoruz. Fiyat artışlarını tüketici nezdinde dengeleyebilmek adına her gün yüzlerce farklı ürün grubunda yaptığımız indirim ve fiyat sabitleme kampanyalarını sürdürüyoruz.
YÖRESEL ÜRÜNLER
Ömer Düzgün: “Bugün dünya genelinde 10 binden fazla coÄŸrafi iÅŸaretli ürün olduÄŸu belirtiliyor. Bu verilere bakacak olursak, coÄŸrafi iÅŸaretler AB'ye yıllık 75 milyar doların üzerinde, dünyaya ise yıllık 200 milyar doların üzerinde katma deÄŸer saÄŸlıyor. Ülkemizde ise coÄŸrafi iÅŸaret tescili alan yaklaşık 1500 ürün mevcut. Avrupa BirliÄŸi’nden coÄŸrafi iÅŸaret alan ürün sayımız ise 18... CoÄŸrafi iÅŸaretler açısından son derece zengin bir ülke olarak, sahip olduÄŸumuz yöresel ürünlerin tescillenerek koruma altına alınması ve hak ettikleri ekonomik deÄŸerlere ulaÅŸmaları ülkemiz için kritik bir önem taşıyor.”
Yerelist’in ilk günü, öÄŸle yemeÄŸi, fuar ziyareti ve B2B görüÅŸmeleri için verilen aranın ardından Happy Center CEO’su Yavuz Altun’un “Katlamalı Büyüme Stratejileri, Sınırlı Kaynaklardan Sınırsız Hayallere” baÅŸlıklı konuÅŸmasıyla devam etti. Yaptığı konuÅŸmada günümüz rekabet koÅŸullarında bir yandan büyürken diÄŸer yandan deÄŸiÅŸime odaklanmanın formüllerini organizasyon katılımcıları ile paylaÅŸan Altun, her geçen gün deÄŸiÅŸen piyasa koÅŸullarında kurumları sınırlayan bütün etkenlerden kurtulup deÄŸiÅŸime ve yeniliÄŸe adım atmanın sırlarını paylaÅŸtı.
PANEL DÜZENLENDÄ°
Yavuz Altun’un konuÅŸmasının ardından Yerelist sahnesinde “Henüz Yolun Başındayız” baÅŸlıklı panelde yerel perakendenin liderleri yerini aldı. Happy Center CEO’su Yavuz Altun ModeratörlüÄŸündeki panelde ÇaÄŸrı Market Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Mahmut Kara, MopaÅŸ Market Genel Müdürü ReÅŸat Narman, Snowy Ulu KardeÅŸler Yönetim Kurulu Üyesi Utku Tanay Ulu konuÅŸmacı olarak yer aldı.
Yerelist Ä°stanbul Yerel Marketler BuluÅŸması ve Fuarı’nın birinci gününün finalinde, etkinliÄŸin sunuculuÄŸunu da üstlenen ünlü radyocu, televizyon programcısı ve spiker Kadir Çöpdemir’in eÄŸlenceli sunumuyla gerçekleÅŸen Telekutu yarışması katılımcılara eÄŸlenceli anlar yaÅŸattı.