YERELİST SEKTÖR PROFESYONELLERİ BİR ARAYA GETİRDİ
İstanbul Perakendeciler Derneği'ne üye zincir market temsilcileriyle üretici tedarikçi ve distribütör firmaları bir araya getirerek iletişim ve iş birliği fırsatları yaratan, B2B görüşmelerle pazarın gelişmesine katkı sağlayan "İstanbul Yerel Marketler Buluşması ve Fuarı", 13 Aralık Çarşamba günü WOW Kongre Merkezi'nde düzenlenen açılış töreniyle başladı.
Bu yıl Ä°stanbul Ticaret Odası desteÄŸiyle, Baby Turco, Pure Baby, Sleepy, Fide Konserve ve Trendyol Hızlı Market Ana SponsorluÄŸunda gerçekleÅŸen buluÅŸma, organize gıda perakendesi sektöründe uzun yıllara dayanan tecrübesiyle birçok baÅŸarılı projeye imza atan Focus Fuar ve Kongre Yönetimi organizasyonunda, yeni kurumsal kimliÄŸi ve stratejileri doÄŸrultusunda hayata geçiriliyor.
Ä°stanbul PERDER BaÅŸkanı Faruk Güzeldere’nin açılış konuÅŸmasıyla baÅŸlayan organizasyonda Türkiye Perakendeciler Federasyonu BaÅŸkanı Ömer Düzgün, Ä°stanbul Ticaret Odası Yönetim Kurulu BaÅŸkan Yardımcısı Ahmet Özer, T.C. Ticaret Bakan Yardımcısı Mahmut Gürcan sırasıyla kürsüde yer alan isimler oldu.
Faruk Güzeldere: “Tüketicilerimizin alım gücünü korumak en önemli sorumluluÄŸumuz.”
Yaptığı konuÅŸmada Ä°stanbul PERDER ve çatı kuruluÅŸu Türkiye Perakendeciler Federasyonu’nun etkili birer sivil toplum kuruluÅŸu olarak etki alanlarını geniÅŸletmeye her geçen gün devam ettiÄŸini ifade ederek baÅŸlayan Ä°stanbul PERDER BaÅŸkanı Faruk Güzeldere, “Ä°stanbul PERDER çatısı altında yer alan yerel marketler olarak, yaklaşık 1,5 milyon metrekare alanda 2 bin 300 ÅŸubemiz ile hizmet vererek 40 bin yurttaşımıza istihdam saÄŸlıyoruz” dedi. Güzeldere ayrıca rekabetin ve gerilimlerin giderek artığı uluslararası düzenin yeniden ÅŸekillendiÄŸi zorlu bir dönemden geçildiÄŸine dikkat çekerek, “Art arda yaÅŸanan bu çoklu kriz ortamında, küresel tedarik ve üretim zincirleri yeniden ÅŸekillenirken perakende sektörünün ve yerel perakendeciliÄŸin önemini hep birlikte daha iyi kavrıyoruz. Bu çalkantılı dönemlerde yerel perakendeciler olarak, ekonomideki kur dalgalanmalarının ve enflasyonist ortamın yarattığı fiyat belirsizliÄŸine karşı tüketicilerimizin alım gücünü koruyabilmek adına giderek daha fazla gayret gösterme sorumluluÄŸu hissediyoruz. Fiyat artışlarını tüketici nezdinde dengeleyebilmek adına her gün yüzlerce farklı ürün grubunda yaptığımız indirim ve fiyat sabitleme kampanyalarını sürdürüyoruz” dedi.
Ömer Düzgün: “Yöresel ürünlerimizi tescilleyerek koruma altına almalıyız.”
Faruk Güzeldere’nin ardından Yerelist sahnesinden sektör temsilcilerine seslenen Türkiye Perakendeciler FederasyonU BaÅŸkanı Ömer Düzgün, ÅŸunları söyledi: “Günümüz perakendesi, veri odaklı, sürdürülebilirlik, teknoloji ve tüketici davranışlarıyla ÅŸekilleniyor. Biz yerel zincirler, sektörün dönüÅŸümünde uzun süredir aktif rol alıyoruz. MaÄŸazalarımızı günlük olarak ziyaret eden müÅŸterilerimize doÄŸrudan temas ederek, kiÅŸisel deneyimlerimizi teknolojinin gücüyle birleÅŸtiriyoruz. Yerel zincirlerin esnekliÄŸi, hızlı aksiyon alma kabiliyeti ve topluma sunduÄŸu katma deÄŸer, sektörümüzün saÄŸlam bir dayanağıdır.”
KonuÅŸmasında ayrıca coÄŸrafi iÅŸaretli ürünlerin önemine de dikkat çeken Düzgün, “Bugün dünya genelinde 10 binden fazla coÄŸrafi iÅŸaretli ürün olduÄŸu belirtiliyor. Bu verilere bakacak olursak, coÄŸrafi iÅŸaretler AB'ye yıllık 75 milyar doların üzerinde, dünyaya ise yıllık 200 milyar doların üzerinde katma deÄŸer saÄŸlıyor. Ülkemizde ise coÄŸrafi iÅŸaret tescili alan yaklaşık 1500 ürün mevcut. Avrupa BirliÄŸi’nden coÄŸrafi iÅŸaret alan ürün sayımız ise 18... CoÄŸrafi iÅŸaretler açısından son derece zengin bir ülke olarak, sahip olduÄŸumuz yöresel ürünlerin tescillenerek koruma altına alınması ve hak ettikleri ekonomik deÄŸerlere ulaÅŸmaları ülkemiz için kritik bir önem taşıyor” dedi.
Haber Kaynağı: