Perakendeciler Derneği: İndirim ve fiyat sabitleme kampanyaları devam
İstanbul Perakendeciler Derneğine (PERDER) üye zincir market temsilcileriyle üretici, tedarikçi ve distribütör firmaları bir araya getiren "İstanbul Yerel Marketler Buluşması ve Fuarı" başladı.
Ä°stanbul PERDER açıklamasına göre, bu yıl Ä°stanbul Ticaret Odası desteÄŸiyle Baby Turco, Pure Baby, Sleepy, Fide Konserve ve Trendyol Hızlı Market ana sponsorluÄŸunda gerçekleÅŸen buluÅŸma, Focus Fuar ve Kongre Yönetimi organizasyonunda, yeni kurumsal kimliÄŸi ve stratejileri doÄŸrultusunda hayata geçiriliyor.
Ä°stanbul PERDER BaÅŸkanı Faruk Güzeldere'nin açılış konuÅŸmasıyla baÅŸlayan organizasyona, Ticaret Bakan Yardımcısı Mahmut Gürcan, Türkiye Perakendeciler Federasyonu BaÅŸkanı Ömer Düzgün, Ä°stanbul Ticaret Odası Yönetim Kurulu BaÅŸkan Yardımcısı Ahmet Özer de katıldı.
Fuarın birinci gününün finalinde, etkinliÄŸin sunuculuÄŸunu da üstlenen radyocu, televizyon programcısı ve spiker Kadir Çöpdemir'in sunumuyla gerçekleÅŸen Telekutu yarışması gerçekleÅŸtirildi.
Açıklamada etkinliÄŸin açılışındaki konuÅŸmasına yer verilen Güzeldere, Ä°stanbul PERDER ve çatı kuruluÅŸu Türkiye Perakendeciler Federasyonu'nun etki alanlarını geniÅŸletmeye her geçen gün devam ettiÄŸini söyledi.
Güzeldere, Ä°stanbul PERDER çatısı altında yer alan yerel marketlerin yaklaşık 1,5 milyon metrekare alanda 2 bin 300 ÅŸube ile hizmet vererek 40 bin kiÅŸiye istihdam saÄŸladığını belirtti.
Rekabetin ve gerilimlerin giderek artığı uluslararası düzenin yeniden ÅŸekillendiÄŸi zorlu bir dönemden geçildiÄŸine dikkati çekerek Güzeldere ÅŸunları kaydetti:
"Art arda yaÅŸanan bu çoklu kriz ortamında, küresel tedarik ve üretim zincirleri yeniden ÅŸekillenirken perakende sektörünün ve yerel perakendeciliÄŸin önemini hep birlikte daha iyi kavrıyoruz. Bu çalkantılı dönemlerde yerel perakendeciler olarak ekonomideki kur dalgalanmalarının ve enflasyonist ortamın yarattığı fiyat belirsizliÄŸine karşı tüketicilerimizin alım gücünü koruyabilmek adına giderek daha fazla gayret gösterme sorumluluÄŸu hissediyoruz. Fiyat artışlarını tüketici nezdinde dengeleyebilmek adına her gün yüzlerce farklı ürün grubunda yaptığımız indirim ve fiyat sabitleme kampanyalarını sürdürüyoruz."
Ömer Düzgün de bugünün perakendecisinin veri odaklı, sürdürülebilirlik, teknoloji ve tüketici davranışlarıyla ÅŸekillendiÄŸini aktardı.
Düzgün, "Biz yerel zincirler, sektörün dönüÅŸümünde uzun süredir aktif rol alıyoruz. MaÄŸazalarımızı günlük olarak ziyaret eden müÅŸterilerimize doÄŸrudan temas ederek, kiÅŸisel deneyimlerimizi teknolojinin gücüyle birleÅŸtiriyoruz. Yerel zincirlerin esnekliÄŸi, hızlı aksiyon alma kabiliyeti ve topluma sunduÄŸu katma deÄŸer, sektörümüzün saÄŸlam bir dayanağıdır." açıklamasını yaptı.
KonuÅŸmasında ayrıca coÄŸrafi iÅŸaretli ürünlerin önemini de iÅŸaret eden Düzgün ÅŸunları kaydetti:
"Bugün dünya genelinde 10 binden fazla coÄŸrafi iÅŸaretli ürün olduÄŸu belirtiliyor. Bu verilere bakacak olursak, coÄŸrafi iÅŸaretler AB'ye yıllık 75 milyar doların üzerinde, dünyaya ise yıllık 200 milyar doların üzerinde katma deÄŸer saÄŸlıyor. Ülkemizde ise coÄŸrafi iÅŸaret tescili alan yaklaşık 1500 ürün mevcut. Avrupa BirliÄŸi'nden coÄŸrafi iÅŸaret alan ürün sayımız ise 18. CoÄŸrafi iÅŸaretler açısından son derece zengin bir ülke olarak sahip olduÄŸumuz yöresel ürünlerin tescillenerek koruma altına alınması ve hak ettikleri ekonomik deÄŸerlere ulaÅŸmaları ülkemiz için kritik bir önem taşıyor."