7. İstanbul Yerel Marketler Fuarı
İstanbul PERDER tarafından düzenlenen İstanbul Yerel Marketler Buluşuyor Fuarı 13Aralık 2023 Çarşamba günü, WOW Kongre merkezinde 7. kez kapılarını açtı.
Kadir Çöpdemir’in sunuculuÄŸunu üstlendiÄŸi Yerelist fuarında Ä°stanbul PERDER BaÅŸkanı Faruk Güzeldere, Türkiye Perakendeciler Federasyon BaÅŸkanı Ömer Düzgün, Ä°TO BaÅŸkanı Yardımcısı Ahmet özer, T.C. Ticaret Bakan Yardımcısı Mahmut Gürcan açılış konuÅŸmaları yaptılar.
Üretici, tedarikçi ve distribütör firmaları perakendeci firmalarla bir araya getirerek iÅŸ birliÄŸi fırsatları saÄŸlamak ve pazarın geliÅŸmesine katkı sunmak amaçlı fuar, ziyaretciler tarafından çok ilgi gördü.
Faruk Güzeldere, “Ä°stanbul PERDER çatısı altında yer alan yerel marketler olarak, yaklaşık 1,5 milyon metrekare alanda 2 bin 300 ÅŸubemiz ile hizmet vererek 40 bin yurttaşımıza istihdam saÄŸlıyoruz” dedi. Güzeldere ayrıca rekabetin ve gerilimlerin giderek artığı uluslararası düzenin yeniden ÅŸekillendiÄŸi zorlu bir dönemden geçildiÄŸine dikkat çekerek, “Art arda yaÅŸanan bu çoklu kriz ortamında, küresel tedarik ve üretim zincirleri yeniden ÅŸekillenirken perakende sektörünün ve yerel perakendeciliÄŸin önemini hep birlikte daha iyi kavrıyoruz. Bu çalkantılı dönemlerde yerel perakendeciler olarak, ekonomideki kur dalgalanmalarının ve enflasyonist ortamın yarattığı fiyat belirsizliÄŸine karşı tüketicilerimizin alım gücünü koruyabilmek adına giderek daha fazla gayret gösterme sorumluluÄŸu hissediyoruz. Fiyat artışlarını tüketici nezdinde dengeleyebilmek adına her gün yüzlerce farklı ürün grubunda yaptığımız indirim ve fiyat sabitleme kampanyalarını sürdürüyoruz” dedi.
Ömer Düzgün, teknoloji ve tüketici davranışlarıyla ÅŸekilleniyor. Biz yerel zincirler, sektörün dönüÅŸümünde uzun süredir aktif rol alıyoruz. MaÄŸazalarımızı günlük olarak ziyaret eden müÅŸterilerimize doÄŸrudan temas ederek, kiÅŸisel deneyimlerimizi teknolojinin gücüyle birleÅŸtiriyoruz. Yerel zincirlerin esnekliÄŸi, hızlı aksiyon alma kabiliyeti ve topluma sunduÄŸu katma deÄŸer, sektörümüzün saÄŸlam bir dayanağıdır. Bugün dünya genelinde 10 binden fazla coÄŸrafi iÅŸaretli ürün olduÄŸu belirtiliyor. Bu verilere bakacak olursak, coÄŸrafi iÅŸaretler AB’ye yıllık 75 milyar doların üzerinde, dünyaya ise yıllık 200 milyar doların üzerinde katma deÄŸer saÄŸlıyor. Ülkemizde ise coÄŸrafi iÅŸaret tescili alan yaklaşık 1500 ürün mevcut. Avrupa BirliÄŸi’nden coÄŸrafi iÅŸaret alan ürün sayımız ise 18… CoÄŸrafi iÅŸaretler açısından son derece zengin bir ülke olarak, sahip olduÄŸumuz yöresel ürünlerin tescillenerek koruma altına alınması ve hak ettikleri ekonomik deÄŸerlere ulaÅŸmaları ülkemiz için kritik bir önem taşıyor” dedi.
İstanbul Ticaret Odası desteğiyle, Ana Sponsorlar; Baby Turco, Pure Baby, Sleepy, Fide Konserve ve Trendyol Hızlı Market
Tema Sponsorlar; Erpiliç, Gedik Piliç, Renax ve Ülker
Kurumsal Sponsorlar; Aykanlar, Doa, Eren Mantı, SözcüoÄŸlu Group ve Ticimax
Resmi Sponsorlar; Ece Piknik, Hayat Kimya, Pobi Plastik, Somçelik Raf Sistemleri ve Zirve Çikolata
Destek Sponsorlar; Flodex, Gülsan Gıda, KeskinoÄŸlu, Rafyap, Teksüt, Vindex ve Yayla Bakliyat olarak yerini aldı. 61 fuar katılım saÄŸladı.
Ä°stanbul PERDER tarafından düzenlenen ve bu yıl yedinci kez gerçekleÅŸtirilen Ä°stanbul Yerel Marketler BuluÅŸuyor Fuarı, büyük bir ilgiyle karşılandı. Fuar, Ä°stanbul’daki yerel marketlerin bir araya gelerek ürünlerini tanıtma ve satış yapma fırsatı buldukları önemli bir platform oldu.
Fuar, Ä°stanbul’daki birçok yerel marketin katılımıyla gerçekleÅŸti. Bu sayede, ziyaretçiler farklı markalara ait ürünleri tek bir çatı altında görme ve satın alma imkanı elde etti. Ayrıca, çeÅŸitli ikramlar, tadım etkinlikleri ve indirimlerle dolu bir fuar deneyimi yaÅŸandı.
Ä°stanbul Yerel Marketler BuluÅŸuyor Fuarı, sadece yerel üreticiler ve pazar alanlarına odaklanan bir etkinlik olarak dikkat çekti. Bu sayede, Ä°stanbul’da üretilen ve satılan yerel ürünlerin tanıtımı yapıldı ve desteklenmesi amaçlandı. Katılımcılar, organik ürünlerden el iÅŸi ürünlere, yöresel lezzetlerden doÄŸal kozmetik ürünlere kadar geniÅŸ bir ürün yelpazesini keÅŸfetme imkanı buldu.
Fuarda, aynı zamanda çeÅŸitli seminerler ve panel görüÅŸmeleri de düzenlendi. Sürdürülebilir tarım, organik üretim, gıda israfı gibi konular ele alındı ve bu konularda bilinçli tüketici olmanın önemi vurgulandı. Katılımcılar, uzmanlardan gelen bilgilerle daha saÄŸlıklı ve sürdürülebilir bir yaÅŸam tarzına yönelik ipuçları edindi.
Fuarın en dikkat çeken yanlarından biri, yerel üreticiler ile tüketicilerin doÄŸrudan iletiÅŸim kurabilme imkanı saÄŸlamasıydı.
Ziyaretçiler, ürün hakkında detaylı bilgi alabilir, üreticilerle sohbet edebilir ve ürünlerin nasıl üretildiÄŸini öÄŸrenebilirdi. Bu sayede, tüketiciler ürünler hakkında daha bilinçli bir ÅŸekilde satın alma yapabilme imkanı buldu.
Ä°stanbul Yerel Marketler BuluÅŸuyor Fuarı, yerel ekonomiyi destekleme ve sürdürülebilir yaÅŸam bilincini yayma amacını taşıyor. Yerel üreticiler, bu fuar sayesinde ürünlerini daha geniÅŸ kitlelere ulaÅŸtırma ve markalarını tanıtma imkanı elde ediyor. Aynı zamanda, tüketiciler de yerel üreticilerin ürünlerini keÅŸfetme ve destekleme fırsatı buluyor.
Fuarın yedinci kez gerçekleÅŸiyor olması da, yerel marketlerin bir araya gelerek büyük bir etkinlik düzenleme yeteneÄŸini göstermesi açısından önemli bir adım olarak deÄŸerlendiriliyor. Ä°stanbul PERDER, gelecek yıllarda da bu etkinliÄŸi geleneksel hale getirmeyi hedefliyor ve yerel marketlerin birlikte hareket ederek daha güçlü bir ses oluÅŸturmasını destekliyor.
Ä°stanbul PERDER tarafından düzenlenen Ä°stanbul Yerel Marketler BuluÅŸuyor Fuarı, yerel üreticilerin ve yerel marketlerin bir araya gelerek ürünlerini tanıtma ve satış yapma fırsatı buldukları önemli bir platform oldu. Bu fuar sayesinde, yerel ürünlere ve yerel ekonomiye verilen destek artırılmış, aynı zamanda tüketicilerin bilinçli tüketici olmaları konusunda farkındalık yaratılmış oldu.
Yazar: Yılmaz Parlar
Haber Kaynağı: