İstanbul'daki yerel marketlerin yıllık cirosu 25 milyar lirayı aşıyor
30 Kasım2019

İstanbul'daki yerel marketlerin yıllık cirosu 25 milyar lirayı aşıyor

İstanbul Perakendeciler Derneği (PERDER) Yönetim Kurulu Başkanı Faruk Güzeldere, İstanbul'da yerel perakendecilerin 1705 marketle tüketiciye hizmet verdiğini belirterek, yerel marketlerin yıllık cirosunun 25 milyar lirayı aştığını söyledi

Ä°stanbul Parakendeciler DerneÄŸi (PERDER) Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Faruk Güzeldere, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye Perakendeciler Federasyonu'na (TPF) baÄŸlı Ä°stanbul PERDER'in, 42 üyesinin 1705 ÅŸubesiyle ÅŸehrin geneline yayılan bir aÄŸa sahip olduÄŸunu söyledi. 

DerneÄŸe baÄŸlı bu üyelerin 30 bin 500 bin kiÅŸiyi istihdam ettiÄŸini dile getiren Güzeldere, Ä°stanbul'da perakende sektöründe faaliyet gösteren ve 2'den fazla ÅŸubesi olan yerli perakendecilerin derneÄŸe üye olabildiÄŸini anlattı. Güzeldere, Ä°stanbul PERDER üyelerinin yıllık cirosunun 25 milyar lirayı bulduÄŸunu ifade ederek, TPF'ye baÄŸlı dernekler arasındaki en yüksek ciro ve üye sayısına sahip olduklarını bildirdi.

Yerel perakende zincirlerinin geliÅŸen piyasa ÅŸartlarına uygun faaliyetlerini sürdürebilmesi ve tüketiciye hizmet sunabilmesi için faaliyetlerini sürdürdüklerini aktaran Güzeldere, derneÄŸin, üyelerine ve sektörün geliÅŸimine katkı sunmak için düzenlediÄŸini etkinliklerden bahsetti.


"YEREL ÜRETÄ°CÄ° Ä°LE PERAKENDECÄ°YÄ° BÄ°R ARAYA GETÄ°RECEĞİZ"


Güzeldere, müÅŸterilerinin derdiyle dertlenen bir yapı olduklarını eve tüketicilere kaliteli ve uygun fiyatlı hizmet sunmayı amaçladıklarını belirterek, aynı zamanda yerli üreticiyi de desteklemeyi hedeflediklerini vurguladı.

Bu kapsamda 10-11 Aralık'ta Wow Convention Center'da 5. Yerli Market Haftası'nı düzenleyeceklerini dile getiren Güzeldere, sözlerini ÅŸöyle sürdürdü:
"Anadolu'da yöresel ve kahraman markalar var. Eskiden ilkokullarda 'yerli malı yurdun malı, herkes onu kullanmalı' ÅŸeklinde bir söz vardı. Bu anlayışın tekrardan tüm tüketicilerde hakim olması, yerel üreticilerin korunması, küçük ve orta ölçekli üreticilerimizin Ä°stanbul pazarına girmesi, yerel üreticiler ile perakendecilerin bir araya gelmesi amacıyla Yerli Market Haftası'nın beÅŸincisini gerçekleÅŸtireceÄŸiz. Burada yerel üreticiler direkt perakendeciler ile B2B görüÅŸmeler yapabilecek, ürünlerini tanıtabilecek ve pazarlayabilecek."

Güzeldere, etkinlik kapsamında panel ve söyleÅŸilerin düzenleneceÄŸini kaydederek, panellerde ana temanın, "aile ÅŸirketlerinde sürekliliÄŸin ve baÅŸarının nasıl devam ettirileceÄŸine" dair olacağını söyledi.

Bu yıl e-ticaret konusunun da ciddi anlamda iÅŸleneceÄŸini ifade eden Güzeldere, aynı zamanda fuarda da ürünlerin sergilenebileceÄŸini bildirdi. Satışta kadın istihdamının da konuÅŸulacağı etkinlikte, bağımlılıkla mücadelenin ele alınacağını dile getiren Güzeldere, coÄŸrafi iÅŸaretli ürünlerin perakendeye katkısının deÄŸerlendirileceÄŸini anlattı.


"YEREL ÜRETÄ°CÄ°LER ULUSAL MARKAYA DÖNÜÅžSÜN Ä°STÄ°YORUZ"


Güzeldere, 4 yıldır, yerel üreticileri direkt perakendecilerle buluÅŸturduklarını belirterek, "Burada istiyoruz ki doÄŸru üretici ile doÄŸru perakendeci bir araya gelsin, aradaki bariyerler kalksın, yerel üreticiler ulusal markaya dönüÅŸsün." diye konuÅŸtu. Bu sayede yerel üreticinin desteklendiÄŸini dile getiren Güzeldere, önceki organizasyonlar sayesinde yerelden ulusala açılan markaların bulunduÄŸunu ifade etti.

Güzeldere, özellikle gıda dışındaki ürünlerde yerel markalar dışındaki ÅŸirketlerin ciddi ağırlığının bulunduÄŸunu kaydederek, gıdada olduÄŸu gibi o alanlarda da oranı yükseltmeyi hedeflediklerini sözlerine ekledi.

Haber Kaynağı: hürriyet.com.tr