Başkanımız Faruk Güzeldere Ramazan Kolisi Fiyatlarını Değerlendirdi
Ramazan ayı yaklaşırken ramazan kolileri de satışa sunuldu. Geçen sene 270-280 TL’ye satılan kolilerin fiyatı bu yıl 350-360 TL oldu. Tarım ve Ticaret Bakanlıkları ramazanda spekülatif fiyat artışlarının önüne geçebilmek için gerekli önlemleri aldılar. Toptan almak ise hem fiyat hem de kalite olarak daha avantajlı oluyor. Bu yıl kurumsal alımlarda koliden çok hediye ve dijital kartlar tercih ediliyor. Nedeni ise bu kartların kullanıcıya daha çok seçenek sunması.
Başkanımız Faruk Güzeldere, geçen seneye göre temel gıda ürünlerinde enflasyonun altında bir artış olduğunu ifade etti. Güzeldere, “Özellikle salça, ayçiçek yağ, bulgur, un, mercimek fiyatlarında çok artış olmadı. Paketin fiyatını yukarı taşıyan zeytin oldu. Geçen sene 270-280 TL’ye sattığımız kolilerin fiyatı bu yıl 350-360 TL oldu. Tarım ve ticaret bakanlıkları ramazanda spekülatif fiyat artışlarının önüne geçebilmek için gerekli önlemleri aldılar” dedi. Güzeldere ayrıca, en çok orta ve üst segment koli satışı yapıldığını da belirtti.
Güzeldere’ye göre, kurumsal alımlarda son yıllarda daha çok hediye kartlar tercih edilmeye başlandı. Bunun nedenini seçeneklerin esnekliğine bağlayan Güzeldere, şunları söyledi: “Bu kartlarla hediye edilen kişi evinin ne ihtiyacı varsa alabiliyor. Erzak kolisine göre daha avantajlı oluyor. Özellikle kurumsal firmalar da bu tercihte bulunuyorlar. Kartın kullanım süresinin bir yıl olması da tercih nedenleri arasında. Çünkü tüketici ihtiyaçlarını zamana yayabiliyor.”